Jeg vil gerne flytte til området sønderløgum i Tyskland...

Gode råd om at flytte til Tyskland, Østrig eller Schweiz. Også for danskere, som allerede bor i et tysktalende land
Antworten
madsen
Neues Mitglied

Jeg vil gerne flytte til området sønderløgum i Tyskland...

Beitrag von madsen »

Vi er en familie på 2 voksen og 2 børn som kunne tænke sig at flytte til området sønderløgum i tyskland, :D vi har et par spørgsmål

1. Er der danske skoler der nede og hvad med boligeforninger er der noget af det,

2.når man er pensionist og kommer fra d.k og flytter til tyskland hvor skal man så henvende sig a.n.g dansk skole og lejerboliger i nærheden af søderløgum hvis der findes sådan noget.

3.Hvilkel former for internet kan man få i tyskland og hvad med fastnet telefon og hvad er priserene på sådan noget.

4.skal man tage en tysk bank eller kan man beholde en dansk bank da vi har visakort.

5.Og hvordan skal man forholde sig når man har en hund og flytter til tyskland og den er både øretatoveret og har chips i nakken.

6.Skulle der være en dansk familie der er bosat der nede og kan hjælpe os med en lejerbolige og skole vil vi være meget taknemlige.

Med venlige hilsen familien Madsen :D :?:
Vilmy
Mitglied

Süderlügum

Beitrag von Vilmy »

Hej,
jeg tager kun til süderlügum for at handle, men jeg tror I kan få en del svar vha. denne linksamling:
http://www.sydslesvig.de/

Vedr. internet kan du også i Tyskland få en flatrate for adsl (på tysk dsl, fx ved freenet.de).

Hvad med Sydbank? De har en "grænsekonto" som gælder begge lande. De har også filialer i Tyskland.

Mvh. vilmy
DavidNH

Beitrag von DavidNH »

www.dansk-i-sydslesvig.de om dansk liv i Sydslesvig.

En dansk skole findes i nærheden af Sønder Løgum, se http://www.skoleforeningen.dk .

Det er nemt at leje i Sydslesvig, prøv at se på www.moinmoin.de .

Bredbånd er billigere i Tyskland, men tjek, om de udbyder det der, hvor du vil flytte hen. Fasttelefon er meget billiger i Tyskland, især hvis du vil ringe til udlandet (dvs. inkl. Danmark).

Du kan have en grænsekonto hos Union-Bank eller Sydbank, begge steder tales dansk.

Hund: Aner det ikke.

Hvis du er udenlandsk gift, se desuden www.slesvig.de .
Antworten