DTU i lyngby

Fragen und Tipps: Bürokratie, dänisches Recht, usw.
Antworten
andi81
Mitglied

DTU i lyngby

Beitrag von andi81 »

hej alle!

jeg vil gerne på en supplerings kursus (turbokurs) i matematik på A niveau i næste sommer, som køre op til 6 uger og bagefter skal jeg skriver en eksamen på denne niveau på DTU (danmarks tekniske universitet) men jeg er meget udsikker om jeg overhoved kan klar det hele i kun sådan et kort tid. 6 uger turbo = en hele skoleår :?

er da måske noglen som har erfaring med en tilsvarende suppleringskurs eller måske også i matematik i sådan et kort tid? jeg skal desværre brug A niveau :shock:

hilsen

Flyttet rubrik af moderator mhå
Vilmy
Mitglied

Beitrag von Vilmy »

Det kommer an på flere ting: dine evner at strukturere din hverdag og give afbud til fester mm i denne periode, din karakter fra matematik b osv.

Har du talt med en studievejleder?

Mvh. vilmy
andi81
Mitglied

Beitrag von andi81 »

hej vilmy!

min studievejleder tror det er fint nok med sådan en suppleringskursus også min matematik lærer synes det. jeg prøver nok, at holder mig væk fra fester og venner :roll:
men 6 uger er jo tilsvarend på er hele skoleår man får det nok travlt.

hilsen
Vilmy
Mitglied

Beitrag von Vilmy »

Hej andi,
lav dig en plan, hvornår du arbejder og hvornår du har fri. Find noget musik, nogle daily soaps, nogle kaffetimer, hvor du bevidst tager 30-45 minutters pause (hver dag), men vhor du efter pausen oågs vender tilbage til dit arbejde (det er den svære del :wink: ).

Held & lykke.
vilmy
andi81
Mitglied

Beitrag von andi81 »

tak vilmy,

jeg er desværre nød til at ta´A niveau fordi universiteten har nemlig skiftet adgangskrav til medicin studiet!
kun på grund af så mange svensker og nordmand på danske universiteter :( som ta´tilbage efter de har fået deres eksam...

hilsen
Vilmy
Mitglied

Beitrag von Vilmy »

Endnu et tip: find dig en studiepartner på holdet. Så kan i hver især løse Jeres opgaver , men bruge hinandne som sparringspartner og til at holde hinanden i ørene.

:D vilmy
andi81
Mitglied

Beitrag von andi81 »

hej vilmy,

fik i dag at ved, at hele kursus ta' omkring 6 uger, såmed har jeg ingen sommer ferie. jeg blev definitiv optaget til næste år. jeg glader mig virklig meget. :P

hilsen
Antworten