Hej allesammen,
så er die fleste tilbage fra deres påskeferie og det er jeg også - bare „ferie“ var nu det forkerte ord i mit tilfælde. Det blev til 2 dage rigtig hårdt arbejde, men nu er min svigermors hus næsten tomt (og loftet i Lohals næsten fuldt). Vi var så heldige at Kirkens Korshær ville gerne have alt fra småting til møbler og tilbød os at lade det hele i deres carport, som ligger næsten direkt på den anden side af gaden. Men trods alt skulle jo hver enkel genstand bedømmes: er det noget, som skal blive i familien og hvis ja, hvem skal tage det - eller er det noget for Kirkens Korshær - eller er det bare affald. Hvis det var affald skulle det sorteres for genbrugspladsen: er det brændbart, er det metal eller er det elektro-skrot.
Som I kan se blev jeg nød til at snakke temmelig meget, og det var selvfølgelig godt for mit dansk. Da det hele varede to dage inviterede vi min svoger og svigerinde til at overnætte hos os i Lohals, så de kunne spare på brogebyrer hen og tilbage. Men det betød, at jeg også skulle købe ind og lave mad for os fire, og derefter sad vi i stuen og snakkede videre. Jeg ved det er bedst på den måde - men det er også meget anstrengend.
Da Niels og hans bror ikke ryger gik min svigerinde og jeg ud i køkkenet ind imellem „for at tage lidt frisk luft“, som vi sagde. Og en gang valgte vi en lidt uheldig plads i køkkenet: da vi begge to tændte vores cigaretter stod vi netop under brandarlamen ..... min svigerinde fik næsten et hjertestop, mens jeg forsøgte at slukke alarmfidusen. Nu har Niels igen en historie at drille mig med.
I mandags gik vi i gang med at placere vores „arvede“ møbler og ting i huset. Vi fik en gammel buffet, som ingen andre havde plads for, og den viste sig at være lige så høj som lofterne i huset. Hvor den står nu har den præcis en halv centimeter plads til loftet. Der var vi heldige - vi havde selvfølgelig glemt at måle højden før vi transporterede den tunge ting til Lohals.
Vilmy, nu har jeg set det afsnit af Matador, du skrev om. Men jeg må sige at stakkels Misse har gjort det rigtigt, Frederik var ja sådan en slags mand man skal se at komme af med så hurtigt som muligt. Måske kan du lære noget, du har jo også en altan......
Det skal være nok i øjeblikket, jeg vil kigge lidt omkring her, så kommer jeg tilbage.
kærlige hilsner
Nullermand
P.S.: Hvor er Gabi? Det er længe siden hun skrev her, håber hun har det godt?!