Hej igen !
Vilmy,
jeg glæder mig at høre fra dig. Jeg har læst om dine forandringer i huset – fint, du klarer dig godt !
Du har skrevet „det lyder lækkert med campingpladsen“. Det er helt i orden – men jeg har stadigvæk problemer med at bruge ordet „lækkert“ in forbindelsen med andere ting end mad.
Danskkurser ved universitetet kender jeg ikke i Heidelberg eller Mannheim, måske i Hamborg, men det ved jeg ikke.
Nullermand,
Jeg kan godt forstille mig, at der er mange danske studenter i Hamborg, måske findes der én den gider at tjene ekstrapenge. Der er sikkert en opslagstavle i studenterkantinen (mensa) ..
Jeg tror vi har ikke så mange danske studenter hernede, men der er mange svensker.
Jeg sidder ved pc’n i aften, fordi jeg er ved med at planlægge en lille rejse til mine forældre og mig. Min far har 82.fødselsdag den 26.4. og vi plejer at holde en lille ferie siden nogle år lige i den tid. Kun tre eller fire dage.
Planlægningen tager lidt tid, fordi min mor har det svært ved at gå og derfor skulle jeg udarbejde hvert dag, angående parkeringspladser, seværdigheder uden lange trapperne og med korte løbstider (?) osv.
Den første gang, det var hans 75. fødselsdag var vi på Rügen. Han var så begejstret af rejsen, at han sagde: Nu bliver jeg 75. hvert år.
Det er meget godt for ham, at han ikke skulle kør selv – det gør selfølgelig jeg. Så kan de slappe lidt af begge to, fordi min mor gøre sig stor umage med smerter.

Med min lille program bringer jeg mine forældre på andre tanker, håber jeg
Vi bor i nærheden af Neustadt i. Holstein i dette år. Nu fik jeg det indfald, at vi kan godt køre til Lolland på fødselsdagen og måske spise forkost i Maribo. Derefter kan jeg vise dem Lolland rundt.
Jeg smutter nu - jeg er træt.
Ha' det godt inditil næste gang.
Kærlig hilsen
Heide