Sprachübung - sprogtræning II

Deutsche schreiben auf Dänisch &
Danskere skriver på tysk!
heide
Mitglied

Beitrag von heide »

Hej Vilmy,
nu kommer jeg dog en gang tilbage. Men det bliver lidt vanskelig for mig at tale videre på dansk.
Der mangler for mange ord hos mig og sprogelige nuancer komme ikke til udtryk.

Når jeg skriver at vi bo langt væk fra vandet, så betyder det ikke, at jeg er utilfreds med min bopæl. Tværtimod – der er mange ting jeg nyder her hvor vi bo og jeg vil under ingen omstændigheder flytte, indtil videre ikke til et andet sted i Tyskland og heller ikke til Danmark.
DK er et fantastisk feriested for mig og min familie men efter en tre-uges ferie glæder jeg mig til mit hus og min egen have. Men som sagt, vejen er lang derhen. Dvs. at vi ville meget gerne køre oftere når vejen vil være ikke så lang. (Hilfe Vilmy: wie sagt man: ...., wenn der Weg nicht so weit wäre ?)

Forresten vil jeg ikke tage til et andet hav. Jeg elsker Vesterhavet og Østersøen. ... og 20 timer i fly – ikke med mig, hellere 10 timer i bilen til stranden. :mrgreen: :P

Ha' det godt og kærlig hilsen
Heide
Husk at smile før du sover, så går dagens surhed over.
Vilmy
Mitglied

Beitrag von Vilmy »

Hej Heide,
jeg tror i princippet er vi slet ikke unenige. Tværtimod. Jeg forstå godt hvad du mener.

Og nu til din sætning:
Dvs. at vi ville meget gerne køre oftere hvis vejen ikke var så lang.

Så, tilbage til tallene.

vilmy :D
heide
Mitglied

Beitrag von heide »

Vilmy,
tak for hjælpen.

Kun et kvarter og jeg er færdig med mine tallene for i dag. :mrgreen: :P

Håber at du har det godt deroppe :wink:
Vi snakkes ved en anden gang.

kærlig hilsen
Heide
Vilmy
Mitglied

Beitrag von Vilmy »

Hej,
jeg kan se, at de andre natteravne er på ferie...så skirver jeg til Jer, der er lærker.

Jeg har ventet hele dagen på regnen, men flere end et par dråber blev det ikke til. Øv. Måske i nat. Det ville være fint.

Heide, jeg er langt fra at være færdig med mine tal, men skal være færdig i morgen aften...det er et stykke vej endnu, og det går op ad bakken.

Så jeg slipper tastaturen om lidt og fortsætter i morgne tidlig.

God nat, vilmy
sød pige
Mitglied

Beitrag von sød pige »

Godt morgen allesammen,

jeg er mange træt om morgenen og jeg ønsker mig hvert dagen at jeg kan sove en lidt længer. :wink:

@ Ulli
der er jeg spændt hvad er med din bedring love om du virkelig skriver mere. :wink:

@Andrea
jeg tror når vi vil hav allerede sommerferie jeg vil tage til Danmark straks. Jeg har meget store længsel :(

@ Heide
det er ikke så langt fra dig til havet vi har også en havet i sydtyskland
det "Schwäbische Meer" :mrgreen: Jeg ved det er ikke sammen.

Jeg har det som dig jeg ville meget gerne køre oftere til Danmark hvis vejen ikke var så lang. :? Vi sidder 12-14 timer i bilen til Vejlby Klit.

@ Vilmy
vi har det godt med vejr. Om dagenen har vi solskin og om naten regnen.

Så nu skal jeg begynde jeg med arbejde.
Vi ses
Venlige hilsener
Uschi
Ulli S

Beitrag von Ulli S »

Hej,
@ Uschi
der er jeg også spændt.
@ alle
i går har jeg gravede til vores ny pool. 8)
hils
Ulli
sød pige
Mitglied

Beitrag von sød pige »

Hej Ulli,

du grave en ny pool :shock: hvis du er færdig kan du gave besked
og vi lave en store poolparty hos dig. :mrgreen: :wink:

Ha´det godt
Uschi
Ulli S

Beitrag von Ulli S »

Hej Uschi,
det laver jeg. :wink:
Vi havde en pool fem år siden. Det var en Pool med 3,60 m diameter og 90 cm dybde.
Det er so dejlig at afkøle sig efter kontorarbejde i sommer.
Sidste år var det utæt, folien var sprød.
Sådan har vi købt en oval pool med 5,50 m x 3,60 m og 1,20 m dybde.
Næste weekenden vil vi opbygge poolen.
Hils
Ulli
Andreabulli
Mitglied
Beitrag von Andreabulli »

Hej Ulli,
meget sjov ved det.
Siden fredag ejendom jeg vores opbygge,det også 5,50mx 3,60 og 1,20m

Men gøre ikke den fejl vi jeg ved clor fylde,jeg have min næse ved det anholde :oops: Har en clorvergiftung besidde,jeg sand for en natten på
Intensivstation. :?

Andrea
marsvin
Mitglied

Beitrag von marsvin »

Hej I alle,
jeg er lige i Middelfart Bibliotheket.

Vi havde allerede meget varme dage, i dag regner det nogle enkelte dråber.

Vilmy - til lykke til skilsmissen. Jeg læste om det da jeg læste nogle af de bidrage. Der har jeg megt et læse når jeg er tilbage igen.

Til jer alle kærlige hilsener fra Fyn!!!

Gabi
Vilmy
Mitglied

Beitrag von Vilmy »

Hej Gabi,

dig havde jeg ikke regnet med. God ferie derover.

Skulle I komme til Haderslev en gang, så se i din ppostboks, jeg sender en PN til min mobil.

I andre: jeg skal nok hjælpe lidt med sproget senere.

kh. vilmy
heide
Mitglied

Beitrag von heide »

Hej allesammen,

øv, det er så meget varmt hernede hos os, at jeg skal høste hindbær hver anden dag, mere end 1 kilo pr. gang. I dag kommer ribs dertil. Det betyder, at Heide og familien skal spise hindbær-marmelade hele vinteren. :P Men det er ikke virklig slem – vi elsker hindbær-marmelade. :)

Jeg skal på arbejde til Hamborg hele næste uge og jeg er spændt på om min mand kan klare sig med at vande blomsterne og planterne på terrassen, i haven og yderligere at høste bærene. Jeg tror ikke at han vil lave marmelade :mrgreen: , men håber,at han vil fryse bærerne – ellers skal han spise alle dage næsten et kilo frugt :P – meget fyldstoffe og meget vitamin C --- det tager han ikke skade af.

Sammen med min veninde fik vi i morges den idé, at vi vil gerne sælge på kræmmermarket / loppemarket i overmorgen :idea: . Derfor skal jeg nu opad loftet for at hente mine papkasser. Indtil nu ved jeg ikke hvordan jeg skal klare det: market åbene lørdag kl. 6:00 om morgenen, men skal opbygges fra kl. 20:00 i morgen. Mere ved jeg ikke.
Søndag tidlig om morgen rejser jeg til Hamborg, måske med fuld pengepungen.

>> Ulli,
vi har ingen swimmingpool. Men jeg tager en rask forfriskning under have-brusebadet. Vores genbo er i færd med at bygge en pool (en stor af beton) og har allerede inviteret til “poolparty!” Hvornår starter vores party?

Jeg smutter nu, skal hellere slukke pc’en, fordi der kommer en stærk uvejr med torden.
Ha’ det godt – vi snakkes ved
Heide
Nicola
Mitglied

Beitrag von Nicola »

Godmorgen allesammen,

weekenden står for døren, fint :D !!
Vejret blev lidt køligere efter flere uvejr. Men jeg håber at det er overstået nu, fordi min lille pige skal blive natten over i skoven i dag med hendes klasse i små træhytter.
Kun fire hverdage indtil ferie nu!
Jeg glæder mig til havet.

Vi har ikke en pool (wir haben ja nicht mal en have :oops: ), så vil jeg gerne komme hvis vi skal fejre en sproghjørne-pool-party [img]http://bestsmileys.com/water/16.gif[/img]
Det var sjovt at læse fra dig fra Fyn, Gabi. Håber at I ha´ det godt. Var du til rock under broen??

Jeg kan også godt lide at lave og spise hjemmelavet marmelade. Børnene har meget fornøjelse at plukke (og spise) jordbærer på marker og derefter lave marmelade. Men det gør vi kun en eller to gange om året.

Sådan - brusebadet venter.
Ha´ en god dag allesammen!
Kærlige hilsener
Nicola :D
Hold bare fast i mig - når de fortæller dig - at der er tusinde mil - imellem dig og mig...
muldvarp
Mitglied

Beitrag von muldvarp »

Hej sprogvenner,

vores computer er fit for fight igen - alle får er på marken og passer sig selv nu - (auch die zweibeinigen Schäfchen die mir anvertraut sind haben's gut) Nu kan jeg være med her igen.
Jeg skal først læse lidt om hvad i har bedrevet i mellemtiden.
Indtil da ønskes alle her i spoghjørnet
God weekend
på trods af silende regnvejr

:wink: fra muldvarp

P.S. Solen skal nok skinne over os en anden dag
Nicola
Mitglied

Beitrag von Nicola »

Hurra - muldvarpen er tilbage :D .
Det er godt at høre fra dig igen!
Håber at den silende regn hørte op nu - den radar på dmi.dk viser ikke så meget regn lige nu :wink: .
Regn hørte op her også, men himlen er overskyet (hvis man kan sige det :?: ).
Vi vil gå til zoologisk haven igen i dag, men kun min lille datter og mig. Den store pige foretrækker at lave en barbecue party med hendes venner :wink: .

Ha´ en god søndag allesammen,
kærlige hilsener
Nicola :)
Hold bare fast i mig - når de fortæller dig - at der er tusinde mil - imellem dig og mig...
Antworten