jeg kom ikke videre med Telekom idag - men det havde jeg heller ikke forventet. De har nogle piger i deres call-center, som ikke forstår en pint af det, det drejer sig om. Hvis man har et problem, de ikke bare kan indtaste i deres computer, siger de bare: Dann kann ich Ihnen nicht helfen. Nu skal en overordne kalder mig tilbage, tør vædde på at det ikke sker, derfor vil jeg mandag morgen går hen til en Telekom-forretning, og der bliver jeg så stående, indtil problemet er løst, anderledes kan det åbenbart ikke lade sig gøre.

Kompensation for alt det? Glem det, Vilmy, vi snakker om Deutsche Telekom. Og hvilken telefon-maskine skal jeg nok tale med om det? „Erstattung!“ - „Sie haben keine eindeutige Wahl getroffen, bitte wiederholen Sie Ihr Anliegen“ - jeg skriger snart (som min søde svigermor ville har sagt i sådan et tilfælde).

Ralf, selvfølgelig er du fra NATholdet - undskyld. Vi har også sået græsfrø i Lohals, i en del af haven, vi tidligere kaldte „Schonung“, fordi det var et indhegnet stykke med nogle små grantræer. Vi har fjernet hegnen og alle de brombærranker, nu prøver vi at indrette den del af haven med græsplæne og vilde roser. Problemet er, at der findes så mange stubbe der, de skal fjernes om efteråret, så man lettere kan slå græsset der. Vi fik et tilbud for stubfræsning, 50 stykker for 4900 DKK, jeg synes det lyder godt.
I den sammenhæng fik vi også et tilbud for at fjerne et kæmpestor asketræ - det bliver vanskeligt fordi træet stå meget tæt ved udhuset. Asketræer bliver ikke ret gamle, og bortset fra alt den skygge bliver træet nu efterhånden lidt farligt pga. mange døde grener, som falder på udhusets stråtag, når det blæser. Pudselig nok vil træfælderen har 8000 for at fjerne træet inkl. stubfræsning og inkl. at skaffe det hele væk fra grunden. Men hvis træet bliver savet, hugget og stablet på grunden som brænde koster det kun 7000. Langelændere er mærkelige - men okay. Lige efter de sidste gæster er forsvundet skal han kom i gang - jeg glæder mig allerede på en have med mere lys, det giver mig helt andre muligheder.

Gabi, at besøge en botanisk have er en god ide, hvis vejret ellers tillader det skal vi tage hen til Hamborgs botaniske have om weekenden. Jeg vil gerne se, hvad der blomstrer nu bortset fra georginer og nogle etårige planter. Så kan man få nogen inspiration for sin egen have. En Viktoria-arkande findes der ikke, tror jeg, men måske finder jeg noget andet, jeg kunne tænke mig at plante.
Vilmy igen: hvad mener du med catch 22 - det forstår jeg desværre ikke. Men tak for teknikeren uden dobbelt-k og picnic uden k.

Og nu er det sengetid igen,
god nat, I kære,
Nullermand