Hej I kære,
jo Vilmy, nu kan vi måske snart åbne en Matador-fanclub her i forummet

. Jeg mener at have læst, at det var mange danskeres hobby i den tid, Matador blev udsendet for første gang, at finde fejl i de enkelte afsnit - fejl(tagelser? - hvad er bedre?) mht. ting, som er placeret historisk forkert i kulissen eller i hele historien. Har du hørt om det?
Gabi, bogen „Mit liv med Matador“ har jeg også læst om. Det er nok en slags autobiografi af Lise Nørgaard, Matadors forfatter. Hvis jeg husker det rigtig er bogen om hendes oplevelser med skuespillerne, med seriens store succes osv. Du har ret, bogen skal læses først da man har set Matador, ellers kan man nok ikke forstår hvad den drejer sig om.
Det er sjovt at høre, hvad Niels fortæller om seriens første udsendelse i Danmark (det må har været sent i halvfjerdserne?). Han kan godt huske, at der var INGEN liv i gaderne, når et nyt afsnit kom i fjernsynet, næsten alle danskere sad foran deres skærme og Danmark var sådan set lukket for den aften. Og den næste dag diskuterede alle om, hvordan det mon gik videre nu.. en rigtig blockbuster.
„Krøniken“ skulle blive til en lige så stor succes og er tidsmæssigt placeret efter „Matador“, begynder i halvtresserne, tror jeg, men som Vilmy skrev en anden gang: Matador er langt bedre end Krøniken (jeg må tilstå at jeg kun har set de første to afsnit, og jeg vil gerne se de andre, men jeg er ikke på den måde „inficeret“, som jeg var, da jeg begyndte med Matador).
Og nu, da vi snakker om danske film, kan jeg jo lige så godt tilstå, at jeg elsker Far-til-fire-serien

(altså de gamle film, har ikke set den „moderne fatning“ som kom i biograferne i sidste år). De er ganske vist tåbelige, men hvem falder ikke for Lille-Per....Heide: må jeg anbefale „Far til fire på Bornholm“, det må da være noget for dig!

(Eller, som i en Poul-Krebs-sang: Jeg trænger til små sensationer - jeg trænger til Far til fire på Bornholm!)
Nu skal det være nok om mig og det, jeg trænger til.
Hav det godt, I kære,
kærlig hilsen
Nullermand