Sprachübung - sprogtræning II

Deutsche schreiben auf Dänisch &
Danskere skriver på tysk!
Nicola
Mitglied

Beitrag von Nicola »

Hej allesammen,

jeg er ked af at høre at du er stadigvæk syg, Nullermand. Krydser fingerne at det snart bliver overstået!!

Uschi, så arbejder du for dine hestenes forsørgelse. Det lyder godt. Jeg ved hvor dyrt det er at ha´ hestene :shock: . Mine børn drømmer altid om at få en egen hest, men det kan jeg virkelig ikke betale...

Jeg får masser af afslapningstimer her, vilmy, og jeg har virkelig brug for den :oops: .

I dag tager vi til Møn. Vi har lejet et sommerhus der og ville gå på lange ture ved stranden og klinten.
Vi skal også besøge det nye geocenter der.
Vejrudsigten er ikke så godt - der skal være regn og regn og endnu en gang regn, især i morgen og frisk vind op til kuling.
Så skal vi hellere tage varm tøj med...

Jeg siger farvel.
Ha´ nogle dejlige dage allesammen...
Vi ses på mandag igen.
Kærlige hilsener
Nicola :)
Hold bare fast i mig - når de fortæller dig - at der er tusinde mil - imellem dig og mig...
Vilmy
Mitglied

Beitrag von Vilmy »

Hej Uschi,

der fik du mig til at smile, når du fortæller, hvor mange hestebokse du muger ud hver dag. Er det kun Jeres bokse eller hele klubbens?

Min datter er begyndt at gå til ridning, men siden det er faderens kærestes hest hun rider på, skal de afholde alle udgifter og gøre hele arbejdet udenom mig. Og jeg må sige, det passer mig godt.
Så kan datteren og jeg bruge vores energi på noget andet.

Kv. vilmy

PS: Jeg håber du fandt rettelserne.
marsvin
Mitglied

Beitrag von marsvin »

God aften,

god bedring, stakkels Nullermand!! Blive bare liggende i sengen! Det er en skam at vi ikke kan "betüddel" dig - vi er for langt væk...

Nicola - ja, det var Jacobsens afslappning øvelser vi prøvede der. Jeg ville gerne låne cden, men først må jeg endelig nå at kigge Matador videre. jeg håber jeg har mere tid når vi tager ikke mere til campingpladsen så tit. Så ville jeg gerne spørge dig efter cden.
Jeg har også en hel del musik man kan lytte til når man laver sådan øvelser.

Nullermand - det er desværre virkelig sådan at børnene har ikke så meget respekt mere. Lige i dag måtte jeg protokollere - 4 unge "mænd" (15 og 16 år!) var der fordi de havde slået og trådt en anden 15-årig dreng. En af dem sprang drengen i ryggen da han forsøgte at løbe af sted. Drengen havde en af dem angerempelt.
Det var sjovt, sagde de bare og grinende til dommeren...

Og det er desværre ikke en enkelt fald...

Jeg ved ikke om jeg har tid at melde mig i morgen før vi tager af sted. Hvis ikke - jeg ønsker jer alle endejlig weekend!!! Vi kommer først tilbage 3. okt.!!!!

Hilsen
Gabi
Nullermand
Mitglied

Beitrag von Nullermand »

Hej I kære,

nu er det værste overstået. I nat brugte jeg så meget tøj, at jeg lavede to maskiner vasketøj i dag, masser af sengetøj, T-Shirts og joggingbukser - men i morges var temperaturen ned og det er den stadigvæk. Med halsen går det også bedre, jeg har kun et problem tilbage: i de sidste dage svulmede min tunge lidt op :roll: , derfor kom jeg til at bide på den flere gange om natten. Det gjorde hver gang rigtig ondt, og tungen er nu stadig lidt øm.

I morgen skal jeg nå alt, som blev liggende på mit skrivebord i de sidste dage. Derfor skal jeg se at komme i seng. Jeg glæder mig til en nat uden at vågne gennemblødt og frysende. :D

Ha´ det godt, I kære,
Nullermand
sød pige
Mitglied

Beitrag von sød pige »

Hej Vilmy,

vi har bare en hest og så skal jeg muge ud bare en boks fra mandag til fridag. :wink:

Lige nu jeg muger ud 10 bokse om lørdagen og om søndagen
men det bare en del fra klubben.

Fra Maj sidste år til Maj dette år har jeg muget ud 25 bokse om lørdagen og om søndagen men det har været for meget fordi jeg skal arbejde også på kontoret ca. 45 timer om ungen.

Jeg tilbringer meget tid i stalden med min to børn og jeg tror det er god til børnerne at tilbringe tid med dyrene.

Det er fint at din datters far har alle udgifter og arbejde når din datter rider. Mine børns far kan det ikke lide at sin søn rider og han forsøger hvert tid når han seer dem et tale ud dem ridning.

Hej Gabi jeg ønsker dig også en dejlig weekend!

Hej Nullermand det glader mig at du har det bedre og jeg håber at du vil har det god på weekenden.

Så jeg skal arbejde nu.
Jeg ønsker jer alle en rigtig dejlig weekend! :D

Kærlige hilsener

Uschi
Nullermand
Mitglied

Beitrag von Nullermand »

Hej I kære,

jeg har det godt igen - takket være alle jeres gode ønsker :D . Weekenden kan altså komme - bare den kommer med et andet vejr end det, vi havde i Hamborg i dag: horisontal støvregn i timevis. :|

Jeg har desværre ikke så meget at fortælle, det er nok klart efter nogle dage i sengen. Men jeg fandt noget morsomt på nettet i dag: der var én som påstod, at den sang, som var Nr.1 den dag, man blev født, ville have en betydning for hele éns liv. Hvilken sang det var (i Tyskland) kan man finde ud af her: www.nr1finder.de

I mit tilfælde var det altså Roy Black: Ganz in weiss... :roll:
Jeg kan nu umiddelbart ikke se, hvilken betydning sangen skulle have i mit liv. Havde jeg ventet to uger med at komme ud, ville det har været Rolling Stones: 19th Nervous Breakdown. Det passer meget bedre... :mrgreen:

Ha´ det godt, I kære,
Nullermand :wink:
Vilmy
Mitglied

Beitrag von Vilmy »

Na, siden du nu begynder at udvikle overtro, får du lige den sang, der kom frem ved min føldsesdato:
Rolling Stones - Satisfaction
23.10.65 - 03.12.65 (6 Wochen)

Den taler vist for sig selv... :wink:

vilmy
Vilmy
Mitglied

Beitrag von Vilmy »

Det var en lang, sej kamp, men jeg vandt (næsten da).
:x :)
Jeg har prøvet at installere en ny pladespiller til min gamle LP'ere, for at kunne optage nogle af dem på CD, men det var ikke så nemt.

Rettere sagt, installationen var nem nok, men programmet slår computerens højttalere automatisk fra, og det tog mig nogen tid at forstå. Desuden kan jeg ikke lide det software, der følger med, men min Audiograbber 1.83 virker også, og den kender jeg jo godt nok.

Nu skal jeg bare låne mig et anlæg hos familien, så kan jeg også lytte til musikken, mens jeg optager.

God nat,
vilmy
Vilmy
Mitglied

Beitrag von Vilmy »

Hej,
det virker! Problemet med højttalerne er der stadig, men nu kan jeg optage mine gamle LP plader og lytte til dem igen...på min bærbare!

Ellers kan jeg hilse og sige, at der er mange svenskere og tyskere i Danmark lige nu. Vi mødte i hvert fald mange i dag.

Uschi, forstår jeg det ret, at dine børns far prøver at tale dem fra ridningen? Det er da deres hobby; han behøver dog ikek elske det. JEg er heller ikke glad for heste, men hvis min datter er glad for dem, er det da i orden med mig; det er hendes liv, ikke mit!

Var det ikke dig, der lavede englen til Andrea? Hvis det var dig, kan du sende mig en mailadresse per PN; så får du et billede at den på huset tilbage :wink: .

God nat,
vilmy
Nullermand
Mitglied

Beitrag von Nullermand »

Hej I kære,

ikke noget nyt herfra. Regn, regn og atter regn. Vilmy, jeg kom ikke til at kigge på dine dvd´er i dag, men det gør jeg i morgen.

Min bror har for nogle år siden også indrettet en forbindelse mellem sin pladespiller og sin PC. Jeg kom straks med nogle gamle LP´er og resultatet var fint. Jeg kan godt lide, at man kan høre de sædvanlige LP-lyde i baggrunden på cd´erne. Nu skulle jeg egentlig være parat til at smide de gamle plader ud, men det kan jeg alligevel ikke - det er jo vinyl, næsten en antikvitet. :oops:

Niels har lige indrømmet, at han altså ikke bliver til mandag, men skal af sted i morgen :| . Han skal være i Randers mandag formiddag, så er det jo klart, men det er alligevel en kort weekend igen. Næste weekend kan han ikke løbe fra mig - da tager jeg til ham, besøger ham i Oslo og kører med ham ned til København :mrgreen: . Derfra går mit fly tilbage til Hamborg mandag morgen - alt afregnet på de hidtil ubrugte SAS-miles. Bare jeg får et fly, hvor hjulene kommer ud som de skal.... :roll:

Var der mere...? Jo - jeg var på vægten med katten, og derefter uden den: dyret vejer 5,7 kilo - alt for meget!!! Nu skal den stakkels på diet. Jeg ved det er mit skyldt, jeg har forkældt hende, og derfor skal jeg også straffes. Jeg fik en smagsprøve af hendes utilfredshed med en tom skål i dag - ikke en køn lyd at lytte til for en halv dag (det lyder som: jeg er IKKE tyk, jeg har bare en meget tung pels :mrgreen: ) - men det skal jeg nok leve med for de næste uger. Jeg vil gerne have hende ned på 5 kilo, og det betyder mere end bare diet, hun skal også får mere beskæftigelse og nu skal jeg altså kaste ulnøgler for hende i timevis...

Ja, det var det hele herfra,
sov godt I kære,
Nullermand
Vilmy
Mitglied

Beitrag von Vilmy »

Kaatteplager :wink: . Der er desværre ingen, der kaster uldnøgler til mig :D .

Lp lyden kan jeg også godt lide, så jeg renser ikke lyden efter optagelsen. Det er mine gamle Lp'ere, og de skal lyde sådan. Og nej, jeg kan heller ikke få mig til at smide dem ud.

Jeg har lige fået verdens dårligste anmeldelse som børnefrisør: "Mor, nu siger drengene jeg ligner ein kleiner Junge." Men det er en lille bob frisure hun har fået, så hun ligner stadig en pige :wink: .

Så, vi skal svømme.
vilmy

NB: Surt show; svømmehallen var lukket pga. stævne. Så vi tog til stranden.
Desuden kan jeg fortælle, at der er virkelig mange hårspænder, man kan fastgøre i nyklippet pigehår (ca 30).
Zuletzt geändert von Vilmy am 30.09.2007, 23:19, insgesamt 1-mal geändert.
Nullermand
Mitglied

Beitrag von Nullermand »

Hej allesammen,

Vilmy, tak for „uldnøgle“ - jeg fandt desuden „min skyld“ og „forkælet“, som også var forkert.

Nicola, din stakkels, er I tilbage på Sjælland? Det må har været en meget våd omgang på Møn, jeg håber I nød det alligevel.

Gabi, jeg så noget i fjernsynet om oversvømmelser i nærheden af Wolfenbüttel, der kom også billeder fra en campingplads med fastliggere, hvor mange vogne blev ødelagt af floden. Jeg, håber, det gælder ikke Jer!!

Jeg så de første to afsnit af „Bryggeren“ i dag - sådan set sprang jeg lige 100 år tilbage - fra Matador 1934 til Bryggeren 1834. Jeg så det uden undertekster, men det gik ganske godt. Jeg frygtede først, de ville måske tale meget gammeldags, men det gør de altså ikke. Lidt med De og Dem, og sommetider i den tredje person, men jeg forstod i hvert fald nok for at følge med handlingen. Ellers er serien lige, som jeg håbede på: man ser rigtig godt hvordan livet gik i den tid.

Ha´ det nu godt, I kære,
vi snakkes ved,
Nullermand
Vilmy
Mitglied

Beitrag von Vilmy »

Hej,
godt du kunne forstå dem uden tekster. Jeg købte den nye boks, det er grunden at jeg havde overskuds DVD'ere...men det er jo ikke sportslig at se dem med tekster :wink: .

De er i øvrigt meget nyt for mig at have en rigitg tøset pige i hjemmet. Hidtil ville hun ikke have kjoler på; men i tre uger har hun kun haft bukser på til ridetimerne. Hun har også fået smykker, og i dag er hun gået i seng med de nævnte 30 spænder og 5 kæder rundt om halsen (plast & træperler på elastik). Virkelig sjovt, især da jeg ikke kender det fra hende.

Jeg tror jeg er vidne til et udviklingshop igen, hvor hun identificerer sig mere og mere med andre (sin mor, andre piger i børnehaven). Hun er begyndt at definere familie som dem der har en bestemt adresse, nemlig vores (hun elsker sin far højt, men han er ikke familie mere, siger hun). Hun har besluttet, at hun ikke savner faderen, da hun jo har et billede, siger hun. Hun ville have ring, fordi mor har en ring på. Virkelig spændende!

Na, ikke mere filosoferen fra barnets mor i aften. Sov godt.
vilmy
sød pige
Mitglied

Beitrag von sød pige »

God morgen allesamme,

Gabi jeg har også høret fra oversvømmelser i din nærhed og jeg håber du har det godt.

Vilmy, nej det var ikke mig med englen jeg tror det var Grit men jeg er ikke sikker på.

Ja, du forstår det ret med børns far men han prøver bare at tale Kevin fra ridning fordi han siger det er ikke nogen til en dreng. :roll:
Han siger ridning bare noget til "Weiber" og dovenlarser.
og en rigtig dreng skal spiller fodbold, hvad en vrørvl jeg tænker børn skal lave noget de glad for.

I dag jeg har dansk undervisning igen og jeg glader mig meget. :D

Så jeg skal arbejde nu.
Har det god allesamme
Kærlige hilsener

Uschi
Nicola
Mitglied

Beitrag von Nicola »

Godmorgen allesammen,

der er jeg igen, stadigvæl lidt træt, men tørt igen :mrgreen: .
Jo, det var jo en våd oplevelse på Møn, men ikke væde fra oppe, mere fra nede :wink: .

Jeg ved ikke, hvor regnen slog ned, men ikke på Møn.
De lovede os mere end 22 mm vand per dag, men det fik vi slet ikke.
Det regnede lidt om nattene, men det var alt.
Men vind var næsten storm fra nord, så der var højvande overalt og man kunne ikke gå ved stranden.
Så gik vi til den nye geocenter ved klinten i fredags. Det var meget interessant, men også meget dyrt! 320 kroner for hele familien, pyha, jeg tror at det er mange penge for to timer :shock: .
Derefter gik vi en lille tur oppe langs klinten, men vinden var så stærkt at vi næsten fløj væk...
Ved fyret kunne man gå an lille smule tur ved stranden og vi så en død marsvin ligger der :( .
I lørdags var vinden lidt svagere, men vi forsøgte at gå til stranden på tre forskellige steder. Der var lidt strand, men der var også steder imellem uden strand.
Vi var lidt skuffet at det skulle være ikke muligt at gå vores ture der.
Så pyt med det og vi gik gennem vandet. Først det var lidt kold, men når man gik forsvandt kulden :wink: .
Det samme gik vi i søndags.
Og vi fik mega store vættelyse fordi vi var næsten de eneste mennesker på stranden :mrgreen: .
Nu har jeg ondt i ryggen og føderne, men det ville være ok efter en dag af afslapning. Og vores sko og tøj er ved at tørre foran ovnen nu...
Så det var en rigtig dejlig weekend :D !

Min sang er Dave Dee, Dozy, Beaky, Mick & T. - Bend It , må jeg kender den :o ??

Og angående lp-plader...jeg har også mine gamle plader stadigvæk i kælderen og vil aldrig smide de væk :wink: .

Og nu skal jeg smutte.
Jeg tænker om en lille tur til København. Min bror er ved at flyve hjemme fra Seattle til Berlin og han har et seks-timer-ophold i Kastrup Lufthavn.
Men det ved jek ikke nok.

Ha´ det godt allesmmen,
kærlige hilsener
Nicola :)
Hold bare fast i mig - når de fortæller dig - at der er tusinde mil - imellem dig og mig...
Antworten