Sprachübung - sprogtræning II

Deutsche schreiben auf Dänisch &
Danskere skriver på tysk!
Nullermand
Mitglied

Beitrag von Nullermand »

Hej Vilmy,

tak for oplysning angående Per Fly´s trilogi - og tak for „frem og tilbage“. Og ja: det var en kopi jeg fik af dig - og da filmen er jo lidt sørgelig havde du i al din visdom opfyldt DVD´en med et afsnit af „Huset på Christianshavn“ - også tak for det. :wink:

Jeg har endnu ikke skrevet til min svigerinde - je havde Niels på skype og ved nu, at danskerne vandt over polakkerne i håndbold i aften - mens tyskerne tabte mod Frankrig. Men hvad det betyder for EM ved jeg desværre ikke - pyt med det! :mrgreen:

Kærlig hilsen en gang til,
Nullermand
sækkepiber
Mitglied

Beitrag von sækkepiber »

Hej sproghjørnet,

en træt aftenhilsen fra Ruhrdistriktet. "Træt" fordi jeg er just tilbage fra motionscenteren og jeg tror jeg vil til senget snart. Jeg næst sover før PC'en
Sov godt og drøm sødt

Ralf
t
sød pige
Mitglied

Beitrag von sød pige »

Godt morgen allesammen,

bare en lille hilsen fra min side.

Jeg fik en email fra Andrea i går. Hun har det rigtig god.

@Nullermand hvis tyskerne vinde i dag mod svenskerne er de i "Halbfinale" - tror jeg :mrgreen:

Vejret i Isny er fint vi havde solskin og en blå himmel i går og jeg tror vi vil få det også i dag.

Arbejde kalder.
Jeg ønsker jer alle en dejlig dag
Ha´det godt

Uschi
Dänemarkfans
Mitglied

Beitrag von Dänemarkfans »

Ja Uschi - jeg fik også kærlig hilsen fra Andrea. :mrgreen:
Hun savner os. Jeg skriver Andrea...........vi savner dig også.

Jeg var med mine dagplejebarn igen i gymnastiksal i dag. Det er altig mange sjov. Nu sover de godt. :D

Vi har sidste gang danskkursus i dag. :(

så indtil da!

Grit
heide
Mitglied

Beitrag von heide »

Hej allesammen,
når I ikke grine ad mig, afslører jeg, hvor jeg var i går aftes. :wink:
Jeg var inviteret til en Tupper-aften. Nogle gange før har jeg allerede sagt nej til en sådan invitation. I går var værtinden er en dame jeg lærte at kende i friluftbadet sidste sommer. Ved siden af hendes job arbejder hun som syerske. Der hun har hjulpet mig flere gange var det nu min tur og jeg skulle derhen. Men det er ikke min sag at tale hele aften om lyseblå og rosarøde plasticbeholderne. :shock: :wink: Men pyt med det, efter Tupper-damen er gået blev det nok ret hyggeligt.

Grit,
hvorlænge lærte du dansk ? Det er synd, når dit danskkurs ikke fortsætter næste semester. Men det kender jeg godt. For nogle år siden startede vi kurset med 10 eller 12 elever, man det gik hurtigt nedad, til sidst var vi kun tre. Nogle gange var jeg helt alene med læreren.

Nullermand,
fint, at du har en mere nu med dem du skriver. Men det vil være sikkert bedst, når I kunne snakke lidt sammen. Jeg selv føler mig lidt mærkeligt, når jeg taler dansk med min datter.

Ellers var min dag kedeligt, kontor- og husholdningsarbejde som sædvanligt.
Nok for nu. Når jeg har tid, kigger jeg ind senere, men højeste prioritet har familien dankslektier :wink:

Kærlig hilsen
Heide
Husk at smile før du sover, så går dagens surhed over.
marsvin
Mitglied

Beitrag von marsvin »

Hallo Ihr Lieben,
heut muss ich auch schnell in deutsch schreiben, sonst wird es nichts mehr - Eure Einträge habe ich alle gelesen.

Nicola, das sind wirklich Themen, die man meist verdrängt. Aber ab und an gerät man dann doch ins Grübeln...

Nullermand - die DVD würde ich gerne anschauen - vielen Dank. Und ich halte es da mit Dir: Ich glaube, ich würde auch nichts anders machen bei einem "Neuanfang", oder höchstens vielleicht einige Kleinigkeiten.

Ralf - Motorrad und Lederjacke sind okay. Sag Bescheid, wenn Du Dir doch eine zulegst. Dann fahren wir 'ne Runde!!! Im Harz ist schön zu fahren und bei Euch gibt es bestimmt auch schöne Strecken. Dirk ist gerade am Überlegen, ob er nicht mal mit seinem Kollegen in Italien so richtig die Serpentinen ausreizt...

Ulli - meine Daumen bleiben auch gedrückt!!!

Vertretung habe ich überstanden; Kollege ist heute wieder da! Man schafft ja wirklich einiges, aber heute habe ich doch gemerkt, dass ich ganz schön k.o. bin!!!

Für heute viele Grüße

Gabi
Vilmy
Mitglied

Beitrag von Vilmy »

Hej,

først og fremmest: her er en i huset, som blev SÅ glad for sin fødseldagsgave. Den var perfekt og indeholdt hele tre ting: glæden at få en pakke med posten, en bog og en malebog med klistermærker. Klistermærkerne er sat på plads, dyrene er farvelagt (i hvert fald de første dobbeltsider, og i aften læses bogen!

Og du, heide, har min medfølelse. Tupperware er heller ikke mig. De to gange, jeg var der, syntes jeg, at det var en total underlig verden. Det bliver heller aldig mig, der hverken køber meget eller involverer sig dybere i det.

Grit, det er godt at det er sjovt, når du er i gymnastiksalen med dine dagplejebørn.

Så, nu håber jeg I kan sove godt. Jeg har tøsen hjem igen, og vi sover sikkert godt. Hun glæder sig til tandlægen i morgen :P . Der får man nemlig også klistermærker, når man er færdig :wink: .

Indtil videre (mens rejseholdet 3 optages),
vilmy
Hvor du sætter din fod,
bli'r der spor af de drømme, du driver imod.
Ved de veje du finder,
vil man snart plukke minder.
Om du driver omkring eller står og slår rod,
bli'r der spor af din fod.
Sigurd Barrett
Nullermand
Mitglied

Beitrag von Nullermand »

Hej allesammen,

Ralf, at du besøger et motionscenter om aftenen er da meget beundringsværdig - jeg har selv overvejet det mange gange men min „indre svinehund“ siger nej tak til det! Jeg var tilmeldt sådan et center for mange år siden - og så gik jeg alligevel kun to eller tre gange derhen. Men betalt havde jeg for to år! :(

Heide, Tupperparty !!! - det lyder som en rigtig „husmoderforanstaltning“, det passer jo slet ikke til dig. Det var da i forvejen klart at det ikke er din sag. Du gjorde det jo for at gøre din bekendt en tjeneste - men jeg kommer alligevel til at grine når jeg forestiller mig dig på den foranstaltning. :mrgreen:

Gabi, DVD´en sender jeg til dig i morgen. Jeg kommer alligevel forbi posthuset når jeg skal til banegården (jeg tager nemlig igen til DK, kan bare ikke vente længere... :oops: )

Så, I kære - angivelig skal vi får telefon og internet tilsluttet i Lohals i morgen, men jeg tror ikke rigtig på det. Og selvom det passer, så skal jeg derefter indrette internettet og det hele på Niels´ bærbar - i kan altså gerne går ud fra, at jeg taber kampen mod teknikken i første omgang :mrgreen: , så bliver det nok mandag aften, før I læser noget fra min side igen. Skulle jeg være heldig er I de første, som få det at vide!

Måske kigger jeg ind senere, men for en sikkerheds skyld ønsker jeg allerede en god weekend til jer alle,
kærlig hilsen
Nullermand
Nicola
Mitglied

Beitrag von Nicola »

Godaften allesammen,

sjovt at du var på en tupper-party i går, Heide.
Jeg var også inviteret i går, men jeg gik ikke. Jeg har kun dåser til børnenes madpakke, og de er virkelig god, men de købte jeg på eBay :mrgreen: .

Nullermand, jeg fik den hele boks "Huset på Chr." som julegave, så hvis du mangler nogle afsnit, sig bare til og jeg sender en pakke nordpå :wink: .

Vilmy, hvis din lille pige læser gerne pixi-bøger, tror jeg at jeg kan sende også en lille pakke endnu længere nordpå, jeg har mange pixi-bøger, som står i reolet og ingen læser den. Så sig også bare til :) .

Gabi, håber du kan slappe af nu og få styrke igen...det er snart weekend :wink: !

Håber at I andere har det også godt og ønsker jer alle en god weekend!!

I dag kom jeg I tanker hvis vi ikke skulle forsøge at holde et sproghjørne-møde, en weekend måske...det ville være meget sjovt :D ...

Kærlige hilsener
Nicola :)
Hold bare fast i mig - når de fortæller dig - at der er tusinde mil - imellem dig og mig...
Dänemarkfans
Mitglied

Beitrag von Dänemarkfans »

Hej mine venne!

Så det var sidsten gang i dag. det var meget godt. Jeg fremstiller en ur. (http://schildermalerei.beepworld.de/witzigeschilder.htm)
Hun glæder meget sig. :mrgreen:

Heide - Jeg lærer dansk siden nowember 2007. Kursus to begyner 3.3.08.
Vi glæder os.

Vilmy - Vi går altid i gymnastiksalen på torsdag. Vi dyrker rigtig sport. Med klatrer, hopper og og og. Min lille dagplejebarn er 1 1/4 år. Hun forsøger også med at gøre(mitzumachen) og kan det godt.

OK, så går i seng.

Godnat!

k.h.

Grit
Vilmy
Mitglied

Beitrag von Vilmy »

Hej igen,

jeg burde arbejde nu, og det går jeg også snart igen...

Nicola: til! Meget gerne, tysk læsestof er vanskeligt at komme i nærheden af. Jeg sender en PN i morgen.
I øvrigt tænker jeg meget på de mange uger, I skal tilbringe fra hinanden, men jeg kender selv situationen fra min livshistorie, og jeg ved, at det også kan være en god livsform. Når det er sagt, lyder er møde på et eller andet tidspunkt godt.

Grit, det er da logisk, at den yngste også vil være med.

Nullermand: god tur!

Og sov godt, Gabi (og Ralf, når du dukker op).

Kh. vilmy
Hvor du sætter din fod,
Ved de veje du finder,
Sigurd Barrett
heide
Mitglied

Beitrag von heide »

Hej allesammen,
efter et langt avisklip om "lægemangel i Danmark" en sent aftenhilsen fra mig.

Nullermand,
god tur til Lohals. "Tuppertante" havde virklig glemt at sætte Skype på "offline" - undskyld.

Vilmy,
i går fik jeg en lille Tupper-børnehave-dåse. Må jeg sende den til Tøsen, selv om den kommer fra en total underlig verden ? :wink: :Forresten har jeg virklig købt en alt for dyrt skåle-set . :mrgreen: (Kann man das so sagen ?)

Ikke mere fra mig for i aften.
Sov godt I kære og hilsen herfra
Heide
Vilmy
Mitglied

Beitrag von Vilmy »

Hej Heide,
tøsen glæder sig ALTID over post, hvad end det er en Tupperdåse eller et postkort. At få post betyder jo også at være noget særligt.

God nat,
vilmy
Hvor du sætter din fod,
Ved de veje du finder,
Sigurd Barrett
Vilmy
Mitglied

Beitrag von Vilmy »

Hej Heide,
tøsen glæder sig ALTID over post, hvad end det er en Tupperdåse eller et postkort. At få post betyder jo også at være noget særligt.

Og ja, man kan godt sige skåleset.

God nat,
vilmy
Hvor du sætter din fod,
Ved de veje du finder,
Sigurd Barrett
heide
Mitglied

Beitrag von heide »

Vilmy,
så sender jeg dåsen til Tøsen.
Jeg mente ikke "skåleset", det gik mig om formuleringen : en alt for dyrt ...
Men der du ikke har reageret på, går jeg ud fra at den passer.
Tusind tak og god nat
Heide
Antworten