Hej I kære,
Niels er ved at pakke sin kuffert for den næste uge, så skal jeg lige afkomme med min lille aftenhilsen, inden "teknikken" også skal pakkes ind.
Det blev meget blæsende også i dag men vi gik alligevel en lang tur rundt om byen. Ligesom Heide syntes jeg, at det var lidt uhyggeligt at går i skoven, og langs stranden kan jeg ikke vandre så længe i det her vejr, så får jeg øresmerter.
Alt i alt slap vi uden større skader, "Lykkefund" rev sig løs fra det gamle blommetræ, rosen ellers er bundet op i men hun viste sig at være meget elastisk og knækkede ikke. Efter stormen kunne vi anbringe hende i den rigtige position igen. Hun skal alligevel flytte om lidt, hun triver ikke så godt der hvor hun står nu.
Mere ærgerligt er, at rygningen (det er den stråpakke øverst på et stråtag) blev beskadiget igen. Rygningen blev skiftet ud for ca. 1,5 år siden - dengang også efter en storm og på forsikringens bekostning - og skulle så holde i mindst 3 til 4 år. Nu var det her jo ikke en rigtig storm og rygningen er skadet alligevel, jeg tror derfor ikke at forsikringen betaler for den engang til. Firmaet, som udførte arbejdet i 2006 vil helt sikkert sige, at skaden skyldes vejret - mens forsikringen vil sige, at skaden skyldes et dårligt arbejde. Jeg tror, det er os, der kommer til at betale for den.
I morgen tager vi til København, Niels for at arbejde og jeg for at tage toget til Hamborg - så har vi kun 5 dage tilbage før vi holder ferie. Jeg får to uger her, mens Niels skal arbejde nogle dage ind imellem, både på Sild og i København, den stakkels. Det var planlagt anderledes... men pyt med det.
Så I kære - vi læses ved i morgen, hvor jeg sidder foran min egen computer igen. Det her er virkeligt ikke mit - uden mus, uden dansk retskrivningskontrol, uden ordbog osv.
Ha´ det godt og sov godt,
Nullermand