Hej allesammen,
det er da utroligt, hvor længe det bliver så varmt i år allerede i majmåneden. Jeg kom videre med hegnet mens Niels slog græsset, men det var igen kun to huller, jeg nåede inden solen stod for højt. Det første hul gik nemt, kun nogle små sten jeg skule grave frem, liggende på maven og med armen helt ned i hullet. Men det andet hul gik helt galt: jeg stødt på en kæmpesten, hullet blev større og større inden jeg til sidst kunne hente stenen op. Derefter var det forbi med mig - jeg kunne kun luge lidt her og der i skyggen og dét også kun efter at have spist en kæmpeportion koldskål med kammerjunkere, min yndlingsforfriskelse i sommeren heroppe. Hvem ikke har prøvet det skal gøre det næste gang! Jeg nåede dog også at bringe georginerne ud, godt stærket som jeg var!
Om aftenen stegte jeg sild for os - det kan man godt gøre her i huset fordi vi har en meget stærk emhætte, og vi spiste udenfor. Så kom vores aftentur gennem byen og til stranden og til sidst vores imidlertid sædvanlige besøg i Café Smørstakken. Det var igen meget sjovt, i aftes ville de nemlig lukke tidlig fordi de var næsten udsolgt

! Der var kun fadøl, to flasker rødvin og en halv flaske hvidvin tilbage, alt andet var solgt! - ingen is, ingen læskedrikker, ingen dansk vand tilbage...Kim og Heidi har jo lige overtaget stedet og var ikke indstillet på, at det gik så forrygende. Heldigvis er leverandøren parat til at levere i morgen formiddag, selv om det er pinse.
Men der var igen en god stemning på terrassen og det var slet ikke muligt at lukke, selv om alle måtte nøjes med fadøl til sidst og solen var for længst gået ned over Fyn. Til gengæld havde man jo noget at snakke om. Men til sidst var der alt for mange myg (norske trækmyg, som Heidi påstod - „de er kun på gennemrejse, i morgen er de væk!“

), og vi skulle jo alligevel vande haven, derfor gik vi. De andre sidder der bestemt sålænge der findes fadøl....Men fint er det, at kigge på noget lystigt sommerliv i vores ellers så rolige (og lidt kedelige) by. Vi er meget glad for stedet - det er ikke kun godt for os men også rigtig godt for byen!
Vilmy - Ole´s materiale om hvide bede er jeg MEGET interesseret i (jeg er nemlig ikke helt tildfreds med udviklingen her. Nå, måske er jeg bare ikke tålmodig nok...)
Nicola - tillykke med din stemme. Det må har været vanskeligt at styre to piger i den alder uden stemme.
Heide - jeg kan fortælle dig hvor der findes en hel masse tegninger og skizzer af Nolde, som ingen har set endnu. Men det gør jeg selvfølgelig ikke her. Vi snakkes ved i næste uge..
Nok herfra. Vi er ikke blevet helt klar over, om vi tager hjem i morgen aften eller tirsdag morgen tidlig, men jeg tror det bliver i morgen meeeeget sent, så det kan godt være i læser ikke noget fra min side i morgen.
Fortsat god pinse,
Nullermand