God morgen allesammen,
kunne i alle som bor syd for den tysk-danske grænse sover godt?? Jeg kunne ikke, selvom jeg bor ikke i en storby.
Der var endog fyrværkeri i nats - man kan også overdrive det

...
Så nu er "vi" i finalen - i hvert fald er min Bahncard en måned længere gyldig nu

.
Jeg må fortælle jer en lille historie...
Når jeg kom hjem fra Hamborg i søndags var børnene stadigvæk hos min veninde som bor i samme hus. Lejligheden var tom og rolig.
Pludselig hørte jeg en støj.
Jeg tog mig ikke af det, der bor 8 familier i huset og do hører ofte noget.
Men støjen kom tilbage og var meget højt.
Jeg forsøgte at finde ud hvor det kom fra og så stod jeg foran mit små kammer hvor jeg gemmer alle mine pudse-ting.
Jeg åbnede døren og ----- der var stilhed.
Ikke noget. Jeg ville lukke døren igen og så kom der et stor kradseri og jeg sprang to meter tilbage

...
Det lød som vores hare i sit bur når han er sulten og vil vise det til os...
Kradseri begyndte igen.
Der er en luftnings-skakt som ender der i mit kammer. Og det var nu klar, derinde sad en dyr. Men hvad for en? Fra den kradseri troede jeg det var en rotte. Hvad nu?? Skakten har en lille dør men jeg havde ikke mod på at åbne den...
Min far kom og gav gode og mindre gode råd

. Min veninde kom med hendes søster og mine børn med deres venner. Alle otte stod vi foran kammeret og den stakkels dyr kradsede og kradsede.
Til sidst tog jeg al min mod på og tog en lommelygte og åbnede døren til skakten en lille smule. Min far stod ved siden af mig med en sæk og jeg så allerede rotten springe i min ansigt

.
Men der sad en stakkels unge allike...måske for to dage siden??
Jeg tog fuglen med en tørklæde til altanen og efter flere forsøg fløj alliken væk til den næste busk og gemte sig der.
Pyha, det var meget spændende

.
Og nu skal jeg vække børnene. Det er store-rejse-dagen. Vi tager nordpå, men tager det bare roligt.
Ingen stress, vi har ferie nu

.
Ha´ det godt allesammen,
jeg skriver fra Danmark næste gang

!
Kærlige hilsener
Nicola
Hold bare fast i mig - når de fortæller dig - at der er tusinde mil - imellem dig og mig...