For nogle år siden sad jeg i en rutebil mellem Matagalpa og Managua i Nicaragua. En af de gamle nordamerikanske skolebusser, der er så mange af i Mellemamerika.
På sæderne foran mig sidder der to mænd, en bonde, som skal af i en lille by midtvejs, Ciudad Dario, og en eller anden omrejsende
repræsentant fra storbyen.
De to kommer i snak - eller rettere, fyren fra Managua snakker. Længe og meget. Om de amores han holder sig i hver by mellem Peñas Blancas og Chinandega og hvor meget han hygger sig, når han sådan rejser rundt i fædrelandet.
Og så spørger han bonden, om han kender Doña Haydee, hende, der bor 250 meter syd for handicaphjemmet. Lige ved siden af isbaren.
Jov - kommer svaret.
Og så er det, at vores loverboy giver sig til at skrive et lille, sødt epistel til damen, hvor han fortæller hvornår han er på egnen igen. Han stikker sidemanden sit epistel og 10 Cordobas og bedre ham om at aflever det til kvinden. Selvfølgelig uden at hendes mand ser det.
Ciudad Dario. Bonden stiger ud med sine nyindkøbte høns og sin enorme machete i hånden.
Så er det, at kvinden på den anden side læner sig over og siger: "Øh - du er da godt klar over, at det var hendes svoger du talte med? Det var mandens storebror...Hvis jeg var dig, ville jeg ikke lige tage til Ciudad Dario lige foreløbig".
Resten af turen sidder manden foran mig og messer et par sætninger: "Jeg er død. Jeg er død. Jeg er bare SÅ død."
Så har han jo også haft den stor machete! Mon ikke, den kommer til og laver noget lidt usædvanligt?
De der ned er jo bare ligeglade, nogen gange dræber de selv deres kvinder, hvis de har været utro!
Jeg kender en lignende historie fra Tyskland-men der skete ikke noget, fordi den videne fik bare en ordentlig bunke penge, for at holde kæften.
okay, aus meiner jugend. habe ich in einen jungen verliebt... total!! aber sagte ihm nicht... so dauerte es ungefähr 8 jahre... nichts mehr passierte..
okay, es auch ein bisschen langweilig....
muss ich mich genau erinnern... sage dir was später, wenn ich was habe!!
haha
cimberia hat geschrieben:..... ist das hier!
Erzählt mal irgend jemand etwas aus seiner Jugend, muss ja nicht wahr sein
[url=http://www.radbag.de/geschenkideen/geschenke-fuer-maenner]Geschenke für Männer[/url]