Christian - hvorfor ikke prøve Kafka, når du kender bøgerne på tysk? Så ved du jo hvad der sker og det kommer jo ikke an på, at man forstår hvert ord. Bare man fatter hvad det drejer sig om, så lærer man automatisk nye ord. Som sagt kan du dog gerne prøve noget andet først - hvad med Jules Verne, ham har jeg to bøger af? Eller Junglebogen? Eller nogle danske "Drengebøger" fra 60erne. De skal alle sammen smides ud her.
Jeg syntes også at Harry Potter var nemt at læse. Jeg har dem alle på dansk og vil også beholde dem. Men du må gerne låne dem en efter en, bare du sender dem tilbage.
Jeg fik en tip dengang jeg begyndte at læse danske bøger: man skal bare læse 9 sider, og så læser man den tiende med ordbog ord for ord. Og så læser man de næste ni sider igen uden ordbog osv. osv. Og det gik faktisk godt! Man forstår nok for at følge med og har alligevel ikke følelsen, at det er hårdt arbejde.
Ellers ikke noget nyt her i Hamborg. Støvregn hele dagen og 11 graders varme, brrr....Katten er sur på mig fordi hun ikke kan lege på altanen - og det hele er selvfølgelig MIN skyld!

Nyt var i morges tallet, da jeg efter nogle uger for første gang stod på vægten i badeværelset igen

Så meget herfra
kh
Nullermand