Hej Michaela und Gaby.
Jeg har temmelig travlt med med huset og haven og nøjes med at læse indlæggene her et par gange om ugen.
Jeg kan se, at du, Michaela, også er ret flittig i andre threads. – Her kommer et par ubetydelige rettelser af dit indlæg ovenfor: ”Der er kun
vi to”. - > (Når man indleder med:
der er…. / det er – siger man:
mig – dig – os – jer – dem) – Altså: ”
Der er kun os to”.
¤ ”og der var for meget arbejde
i mit sygehus.. - > ..
på mit sygehus (som arbejdssted).
Men når man tænker på indretningen, hvad man ser indendørs -> ”die Ambiente” siger man: i svømmehallen – i sygehuset – i skolen osv.).
Jeg har travlt med at finde en ny placering af den ene parabolskål, idet modtagelsen af de tyske tv-kanaler på ”Astra” er blevet dårligere og dårligere i løbet af sommeren. Det skyldes en sølvpoppel (Silberpappel) i en nabohave, som nu er så høj, at den ”skygger” for satellitten. Så jeg er ved at forberede montagen af parabolen et nyt sted, som forhåbentligt er ”fremtidssikret”.
Hej Gaby.
Her kommer nogle rettelser: ”og jeg
stadig væk læser regelmæssigt indlægerne på DK-forum”. - > og jeg læser stadigvæk regelmæssigt indlæggene i DK-Forum.
¤ ”så vi desværre
kan ikke gå til Danmark i denne sommer. Men vi håber
til at kunne indhente det i efterår”. - > ”..så vi kan desværre ikke tage til DK i denne sommer. Men vi håber at kunne nå det i efteråret”.
¤ Jeg håber, hun
skal -> vil fortælle os
af -> om sine oplevelser snarest - jeg er spændt på
sådanne - > dem.
Du skriver: ”Hilsen fra Asendorf til Preetz og selvfølgelig også til Tølløse, hvor forhåbentligt alt går godt hos dig, Berndt, og dine honningmeloner”.
Nur zwei Pflanzen ”leben” noch.

- Die eine ist inzwischen 16o cm hoch und hat 16 Blüten, die andere ist nur noch 50 cm hoch – ohne Blüten.
Ich habe mich bei einem Experten erkundigt, der mir erzählt hat, daß die meisten Honigmelonen, die in DK verkauft werden, normalerweise aus Spanien kommen, und daß es sich um Hybriden handelt (sollen so groß und süß wie überhaupt möglich sein), was leider bedeutet, daß die Samen derer steril sind. Ich hatte ja im vorigen Herbst die Kerne trocknen lassen und sie dann im Frühling gesät. – Aber, wie bereits geschrieben: Die Pflanzen sehen schön aus.
Hoffentlich werdet ihr im Herbst nach DK gehen können. Das Wetter kann jedenfalls im September sehr schön sein ("Indian summer").
Hilsener fra Berndt.