Hej allesammen,
at først skal jeg takker for jeres selskab her i sproghjørnet. Det morer mig at læse jeres historier om hverdagen. Det er en rigtig god øvelse for mig.
Jo, jeg har lagt mærke til, at HeikeB har ikke skrevet sidden nogle dage.

Men jeg har læst forskellige indlæg fra hende i dk-forum.
Nullermand,
tak for din efterspørgelse om julehefte hos Lilleskat. Måske er det muligt at købe nogle ugeblader hos Padborg Boghandel. Men jeg har allerede samlet så mange ugeblader – jeg kan godt grave op udgaver fra 1995.
Haven og hobby ! Det er en umulighed for mig.
Hvis der mangler en have i Hamborg så er du meget velkommen hos mig.
Gabi,
der er en stor tøjforetning i Mannheim. Jeg viste fra en venninde at de er meget kulant (?)
Sådan fik jeg den brugt sweater ombyttet. Nej, det er forkert – ikke ombyttet, jeg fik mine penge tilbage. Det var virklig meget meget storsindet (grosszügig).
Jo, jeg har også en fuld arbejdsdag. Jeg er selvstændig og arbejder hjem, en gang hvert måned (3 eller 4 dage) i Hamborg. Sådan kan jeg næsten selv bestemme hvornår om dagen jeg arbejder.
allesammen,
jeg ved ikke, om Danskerne er mere positivt end Tykerne. Jeg kender nogle Dansker, men vi har kun kontakt med hinanden i fritiden eller ferie. Så virker de meget afspændt og afslappet, men jeg ved ikke om de er lige så positivt i den reale virkligheden („im wirklichen Leben“). Håber jeg virker også afspændt og afslappet i sommeren eller når vi mødes.
Måske kommer jeg tilbage i aften. Min mand og min datter gå til ishocky og jeg har en fri-aften
Jeg planlægge at blive lidt kreativt i aften. Jeg vil lave Acryl-Collagen – derfor købte jeg material i går og nu trænger jeg til farver og pensel.
Ha’ det godt
Heide