>> Gabi,
bliv’ du færdig med din broderi-snemand i går?
Drejer det sig om et billede eller hvad for en slags broderi har du lavet. For nogle år siden broderede jeg med begejstring, altid billeder, jeg tror det hedder Handarbejds Femme. Jeg er sikker på at du kender den slags billeder jeg mener, med små korssting.
I går aftes var jeg i dårligt humør, pga af en ny teknik om Acryl-malerier jeg skulle prøve.

Man lave sådant et billede ikke med pensel. Man ta’ lidt farve på en husholds- eller vaskesvamp og maler eller bedre sagt ... wischen (der mangler et dansk ord hos mig) dermed over lærred. I bogen så det ikke vanskelig ude. Men det var ikke min sag.

Enten var svampen for tørt, så ligger farven alt for tyk pa lærred, eller for våde og vandet løber ned ad gulvet. Ja, det var en stor svinestreg. Det vil tager dage, indtil mine hænderne er rent igen.

Kort sagt det var en skidt aften og jeg kom ikke rigtig i gang med mit billede.
Efter en skidt aften følger en fandens morgen (??). Jeg var hos frisøren og han har klipped mit hår alt for kort --- grrr

... og der jeg var færdig med frisøren gik jeg tilbage til min bil. Jeg så min bil og tænkte mig: Jo, det passer fint. Det var en parkeringsbøde ved vinduesvisker.

Jeg er allerede færdig med mit kontorarbejde nu og vil gerne lave Stollen (Jeg synes, der mangler virkligt et dansk ord, de kender ikke Stollen in Danmark. I ordbogen fandt jeg kun: „en slags julekage med rosiner og mandler“)
Håber jeg får en succesoplevelse i køkkenet. Eller skal jeg det lade være i dag og hygge mig på sofaen og drikke te i eftermiddags?
>> Nullermand,
håber du har haft en rigtig god aften sammen med “Lilleskat“.

Hilsen fra Heidelberg
Heide