hilfe übersetzer gesucht

Beiträge für beide Zielgruppen: Deutsch und dänisch.
Indlæg for begge målgrupper: Dansk og tysk
Antworten
jenna19kierspe

hilfe übersetzer gesucht

Beitrag von jenna19kierspe »

hallo
habe hier 2 tolle rezepte.Wer kann mir das übersetzen.Vielen lieben dank im vorraus.

Liebe grüsse jenny

1. rezept

arla.dk/karoline
> OPSKRIFTER > Næste opskrift
> Ændre søgning
> Tip en ven

Kanelsnegle
Tilberedningstid: 60min.
Årstid: Hele året
Antal: 18 stk.

2½ dl skummetmælk
35 g gær
1 æg (str. mellem)
½ tsk fint salt
1 tsk sukker
425 g hvedemel

Fyld
1 syrligt æble
2 bananer
3 spsk rørsukker
1 spsk stødt kanel
1 dl rosiner

Lun mælken og opløs gær heri. Tilsæt det piskede æg, salt, sukker og noget af melet og rør til en jævn blanding. Tilsæt mel, til dejen kan æltes til en let og blød dej. Hold evt. det sidste mel tilbage. Lad dejen hæve tildækket ca. 30 minutter.

Fyld: Befri æblet for kernehus og stilk. Riv det groft. Mos bananerne og vend dem med æble, sukker og kanel.

Slå dejen ned og ælt den igennem. Rul den ud til et rektangel. Fordel fyldet på dejpladen og drys med rosiner. Rul sammen til en pølse og skær den i skiver. Læg sneglene på en bageplade med bagepapir. Bag sneglene ved 185° i ca. 15-18

2 rezept
arla.dk/karoline
> OPSKRIFTER > Næste opskrift
> Ændre søgning
> Tip en ven

Nøddemarengs med jordbærflødeskum
Tilberedningstid: -min.
Årstid: Sommer
Antal: 30 kager

Nøddemarengskager
3 pasteuriserede æggehvider (ca. 1 dl)
150 g sukker
150 g hakkede hasselnøddekerner

Jordbærfyld
250 g friske jordbær
½ liter dessertfløde med jordbær

Bagetid: Ca. 20 min. ved 150°.

Nøddemarengskager: Pisk hviderne stive. Tilsæt sukker og pisk i ca. 3 min. til hviderne er seje. Vend hasselnødderne i. Tegn 30 cirkler (a ca. 7 cm i diameter) fordelt på 2 stykker bagepapir. Sæt ca. 1½ spsk æggehvideblanding i hver cirkel og smør "dejen" ud i cirklerne. Bag kagerne midt i ovnen til de er tørre og let gyldne. Træk bagepapiret med kagerne over på en bagerist og lad dem blive helt kolde. Løft forsigtigt kagerne af bagepapiret.

Jordbærfyld: Del de rensede jordbær i halve. Pisk fløden til et let skum. Læg 3 nøddemarengskager sammen om 4 spsk jordbærflødeskum og 4-6 halve jordbær. Gentag med resten af nøddemarengskagerne. Server straks.

Tips: Smør lidt flødeskum på "bunden" af de to øverste kager - og læg de halve jordbær med skærefladen opad, så bliver "kagetårnet" stående. Nøddemarengskagerne (uden fyld) kan opbevares i en tæt kagedåse til næste dag.
AnneRike

Beitrag von AnneRike »

Hej Jenny,

woher weisst du, dass die Rezepte toll sind, wenn sie erst übersetzt brauchst? ;)
Ich werde mich mal an die Arbeit machen:

1. Zimtschnecken
Zubereitungsdauer: 60 min.
Jahreszeit: das ganze Jahr
Menge: 18 Stück

2,5 dl magermilch
35g Hefe
1 Ei (Grösse M)
0,5 TL feines Salz
1 TL Zucker
425g Weizenmehl

Füllung:
1 säuerlicher Apfel
2 Bananen
3 EL Rohrzucker
1 EL gemahlener Zimt
1 dl Rosinen

die milch aufwärmen und die Hefe darin auflösen. das geschlagene ei, salz, zucker und etwas vom mehl dazu geben und zu einer geschmeidigen masse rühren. mehl zufügen, bis der teig sich zu einem leichten und weichen teig kneten lässt. Evt. das letzte Mehl über lassen. Den teig 30min. zugedeckt gehen lassen.

Füllung: den apfel entkernen und grob reiben. die bananen musen und sie unter den apfel, zucker und zimt heben.

den teig "schlagen" und durchkneten. zu einem rechteck ausrollen. die füllung auf dem teig verteilen und die rosinen darauf verstreuen. zu einer wurst rollen und in scheiben schneiden. die schnecken auf ein mit backpapier belegtes backblech legen.
bei 185 grad ca. 15-18 backen.

Klingt ja echt lecker.
Rezept Nummer 2 schaffe ich jetzt nicht mehr, aber da hilft bestimmt bald jemand anderes!

Hilsner,
Anne
jenna19kierspe

hi
Naja hast recht.Ob die toll sind werde ich später sehen.Danke für die schnelle übersetzung und für deine mühe.Werd ich demnächst mal ausprobieren.

Lg jenny
Ursel
Mitglied

Beitrag von Ursel »

Hej jenny!
Nun hast Du ja bald Dein eigenes dänisches Kochbuch zusammen, oder :)

Gruß aus dem kalten DK - Ursel

(Kleiner Tip: In VHS-Dänischkursen haben wir früher auch Kochrezepte zum Üben und Übersetzen angeboten!)
jenna19kierspe

hallo ursel
Ja ich kann mich nciht beklagen habe schon eine kleine sammlung und weiss gar nicht was ich als erstes ausprobieren soll.Immer wieder endecke ich neue rezepte.Danke für deinen tipp werde mcihi mal auf die suche machen,

Einen schönen abend wünsch ich dir noch
lg jenny
Antworten